Asociaţia Secular-Umanistă din România (ASUR) a fost sesizată de către mai mulți elevi de la un liceu din Brașov cu privire la discursul intolerant, discriminatoriu și homofob al profesorului de religie.

Luni, 20 aprilie, în cadrul orei de religie, dl. DC a distribuit elevilor o broșura intitulată Homosexualitatea: propagandă a degenerării umane, editată de Asociația Studenților Creștini Ortodocși Români (ASCOR), în care homosexualitatea este prezentată drept o “fărădelege“, o “boală“, un “stigmat“, o “amenințare a civilizației“. Prezentând drept “argumente” o înșiruire stupefiantă de falsuri, răstălmăciri și opinii personale demne de procesele Inchiziției, broșura legitimează discriminarea oamenilor în funcție de orientarea sexuală și incită la acțiuni violente:

cei ce fac unele ca acestea sunt vrednici de moarte, nu numai că fac ei acestea, ci le şi încuviinţează celor care le fac

Este pur și simplu stupefiant. Această broșură frizează patologicul; numai o minte bolnavă poate să ia în serios astfel de aberații. Biserica și asociațiile religioase se opun vehement orelor de educație sexuală, dar distribuie copiilor de clasa a X-a cărțulii în care se vorbește despre ‘sexul fecal’!

Este inacceptabil ca în sistemul de învățământ, sub oblăduirea autorităților de stat, să fie tolerate sau chiar încurajate astfel de atitudini. Este inacceptabilă demonizarea unor grupuri de oameni; este inacceptabilă incitarea la violență ” a declarat Toma Pătraşcu, preşedintele ASUR.

Asociaţia Secular-Umanistă din România (ASUR) a solicitat conducerii liceului în cauză și Inspectoratului Școlar Brașov să demareze de urgență o anchetă pentru a se face lumină asupra activităților dl. DC. De asemeni, solicităm Ministerului Educației să elaboreze și să implementeze un set de politici educaționale destinate a preveni infiltrarea grupărilor religioase fundamentaliste în școli pentru a preveni propaganda homofobă și încurajarea atitudinilor violente în rândul elevilor.

Poziţia ASUR este neechivocă: în unităţile publice de învăţământ trebuie să se respecte o strictă neutralitate religioasă, iar în cadrul orelor de Religie trebuie predată Istoria Religiilor și nu viziunea particulară a unui anumit cult, indiferent care ar fi acela.